روابط رفتارها و پراکنش ها

دانستارها و آگهش های پژوهش های روان شناختی

روابط رفتارها و پراکنش ها

دانستارها و آگهش های پژوهش های روان شناختی

انواع سبک های یادگیری کلب

نوع یادگیرنده

 

جنبههای طرح درس

شرح فعالیتها

توضیح بیشتر

مشاهدة عینی

ابتکاری- تخیلی

انگیزش

- خلق تجربه

- دانشجویان با موقعیتهای واقعی یا شبیهسازی شده درگیر میشوند.

بازدید میدانی از صحنه واقعی

- تأمل روی تجربه

- بحث گروهی برای تحلیل اولیه تجربه و ارتباط آن با مفاهیم درس.

مباحثه اولیه پیرامون موضوع

مشاهدة تأمل

تحلیلی

توسعة مفهوم

- تأملهای همه‌جانبه

- پردازش دانستارها از طریق مشاهده و تفکر انتزاعی.

دانشجو درباره آگهش‌های دریافتی خویش بیشتر فکر می‌کند

- ارائه و توسعة نظریهها

- تدوین نظریهها و مفاهیم بر اساس مشاهده ها

دانشجو استنباط‌های خویش را از مشاهده صورت‌بندی می‌کند.

مفهومسازی انتزاعی

عقل سلیم

تمرین

- تمرین و تقویت دانستارها

- فرموله‌کردن نظریهها و آزمایش کارایی آنها در عمل.

دانشجو در عمل موضوع را تمرین می‌کند.

- شخصی کردن تجربه

- شخصی‌سازی تجربهها برای درک عمیقتر مفاهیم.

دانشجو پیوندهای شخصی خویش درباره موضوع را باز می یابد.

آزمایشگری فعال

پویا

کاربرد

- تهیة طرحی برای به‌کارگیری مفاهیم جدید

- اجرای عملی مفاهیم در موقعیتهای جدید.

دانشجو برای موضوع طرحی جدید پیشنهاد می‌دهد.

- اجرا و سهیم کردن دیگران

- اشتراک‌گذاری نتایج با دیگران و دریافت بازخورد.

دانشجو طرح خویش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد و نقاط قوت و ضعف آن را کشف می‌کند.

پیام ها  (۰)

هیچ پیامی هنوز ثبت نشده است

ارسال پیام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی